Übersicht Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 15 von 153
2024
Tsarpalis-Fragkoulidis A, Kolar D, Schneckenreiter C, Zemp M. Emotion Regulation and Positivity Impairment in the Everyday Life of Socially Anxious Adolescents – An Ecological Momentary Assessment (EMA) Study. Kindheit und Entwicklung: Zeitschrift für klinische Kinderpsychologie. 2024 Nov 10.
Siegel M, Fanninger S, Riedel J, Zemp M. Transparency, Quality, and Statistical Consistency of Meta-Analytic Systematic Reviews in Clinical Child and Adolescent Psychology (2022-2024): Study Protocol for a Meta-Review. 2024 Nov 4. doi: https://osf.io/preprints/psyarxiv/xk8zg
Siegel M, Legler M, Neziraj F, Goldberg AE, Zemp M. Minority stress is a family experience: A multiverse-based, meta-analytic systematic review on minority stress in LGBTQ+ parent families. 2024 Okt 25. doi: https://osf.io/preprints/psyarxiv/n9fz8
Tsarpalis-Fragkoulidis A, Tran U, Zemp M. Fears of positive and negative evaluation and their within-person associations with emotion regulation in adolescence: A longitudinal analysis. Development and Psychopathology. 2024 Okt 3;1-13. 24001366. doi: https://doi.org/10.1017/S0954579424001366
Zemp M, Fang S, Johnson MD. Family shapes child development: The role of codevelopmental trajectories of interparental conflict and emotional warmth for children’s longitudinal development of internalizing and externalizing problems. Development and Psychopathology. 2024 Sep 26;1-14. Epub 2024 Sep 26. doi: 10.1017/S0954579424001524
Wahl I, Siegel M, Einwiller S. Blind Spots in Employee Communication Research Regarding LGBT+ and Guidance for Future Research: A Scoping Review of Quantitative Research. International Journal of Business Communication. 2024 Jun 3. doi: https://doi.org/10.1177/23294884241255620
Randall AK, Liekmeier E, Totenhagen C, Lannutti PJ, Gabriel L, Siegel M et al. German and Italian Validation of the Dyadic Coping Inventory–Sexual Minority Stress (DCI-SMS) Scale. Journal of Family Psychology. 2024 Apr 18;38(4):627-642. doi: https://doi.org/10.1037/fam0001206
Siegel M, Steyrl D, Goldberg AE, Nicholson A, Zemp M. Exposure to minority stress and structural stigma predict well-being in LGBTQ+ parents across 19 European countries: An intersectional, machine learning-based approach. 2024 Apr 12. doi: https://doi.org/10.31234/osf.io/hqkxb
Stijovic A, Siegel M, Kocan AU, Bojkovska I, Korb S, Silani G. Defining social reward: A systematic review of human and animal studies. Psychological Bulletin. 2024. Epub 2024. doi: 10.1037/bul0000455
Zemp M. Editorial zum Themenschwerpunkt: „Schule und ADHS? Das geht!“. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis. 2024;71:209–211. doi: 10.2378/peu2024.art21d
Schirl J, Pessel N, Radosavljevic M, Szép A, Chavanon M-L, Christiansen H et al. Einflussfaktoren des Einsatzes evidenzbasierter Klassenrauminterventionen bei Schüler:innen mit ADHS: Perspektiven von Eltern, Kindern und Jugendlichen. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis. 2024;71:212–228. doi: 10.2378/peu2024.art22d
Friedrich A-SE, Holzmeier L, Ehlers J, Seebacher S, Rössler M, Skoluda N et al. Short-term effects of clown visits in child and adolescent psychiatric care: A pilot study on patient stress and mood outcomes and staff evaluations. Journal of Child Psychology and Psychiatry. 2024.
Szép A, Durlach F, Chavanon M-L, Schirl J, Zemp M, Christiansen H. Was wünschen sich Eltern zur Unterstützung ihrer Kinder mit ADHS in der Schule? Eine qualitative und Mixed-Methods-Analyse offener Survey-Fragen. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis. 2024;71:229–242. doi: 10.2378/peu2024.art23d
Braus N, Flückinger C, Wichmann J, Frankman C, Gräfenkämper R, Zemp M et al. What matters in psychotherapy outcomes for children and adolescents? A three-level meta-analysis on systemic therapy. Child and Adolescent Mental Health. 2024.
Tsarpalis-Fragkoulidis A, Zemp M. Zusammenhänge zwischen Bewertungsängsten, Emotionsregulation und sozialer Angst bei Jugendlichen: Ein Strukturgleichungsmodell. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis. 2024;71:101–115.
Zeige Ergebnisse 1 - 15 von 153