Übersicht Publikationen

2022


Meachon E, Zemp M, Alpers G. Developmental Coordination Disorder (DCD): Relevance for Clinical Psychologists in Europe. Clinical Psychology in Europe. 2022 Feb 19;4(2):e4165. doi: 10.32872/cpe.4165

Zemp M, Friedrich AS, Holzmeier L, Seebacher S, Rössler M, Nater UM. Effects of clown visits on stress and mood in children and adolescents in psychiatric care – Protocol for a pilot study. PLoS ONE. 2022 Feb 18;17(2):e0264012. doi: 10.1371/journal.pone.0264012

Randall AK, Gabriel L, Basili E, Martos T, Boiger M, Baldi M et al. Coping with global uncertainty: Perceptions of COVID-19 psychological distress, relationship quality, and dyadic coping for romantic partners across 27 countries. Journal of Social and Personal Relationships. 2022 Jan 1;39(1):3-33. Epub 2021 Aug 26. doi: 10.1177/02654075211034236

Zemp M, Hehlke L, Strelow AE, Dort M, Christiansen H. Einstellung und Intention zum Einsatz (in)effektiver Klassenmanagement-Interventionen von Lehrpersonen und Lehramtsstudierenden bei Schüler*innen mit ADHS: Eine Replikationsstudie. Psychologie in Erziehung und Unterricht: Zeitschrift für Forschung und Praxis. 2022;69:244–259. Epub 2021. doi: 10.2378/peu2021.art15d

Siegel M, Nöstlinger C, Casalino S, Todde I, Fröhlich M, Zemp M. Minderheitenspezifische Auswirkungen der COVID-19-Pandemie auf LGBTQ*-Jugendliche und junge Erwachsene. Psychologie in Österreich. 2022;42(4-5):392–403.

Kaurin A, In-Albon T, Asbrand J, Calvano C, Christiansen H, Gutzweiler R et al.. Separation and not residency permit restores function in resignation syndrome: a retrospective cohort study 2022.

Zemp M. Warum Lernen Beziehung voraussetzt. Die Bedeutung der Bindung für das menschliche Lernverhalten und ihre Implikationen für die Lerntherapie. in Kraft U, Stauffer C, Indlekofer B, Hrsg., Lerntherapie - Geschichte, Theorie und Praxis: Ein Lesebuch. 1 Aufl. Bern: hep. 2022. S. 45-58

Johnson MD, Lavner JA, Mund M, Zemp M, Stanley SM, Neyer FJ et al. Within-couple associations between communication and relationship satisfaction over time. Personality and Social Psychology Bulletin. 2022;48(4):534-549. Epub 2021 Mai 24. doi: 10.1177/01461672211016920

2021


Siegel M, Eder JSN, Wicherts JM, Pietschnig J. Times are changing, bias isn’t: A meta-meta-analysis on publication bias detection practices, prevalence rates, and predictors in industrial/organizational psychology. Journal of Applied Psychology. 2021 Dez 30;107(11):2013-2039. Epub 2021 Dez 30. doi: 10.1037/apl0000991

Dantchev S, Zemp M. Sibling, peer, and cyber bullying among children and adolescents: Co-occurrence and implications for their adjustment. Frontiers in Psychology. 2021 Dez 22;12:761276. doi: 10.3389/fpsyg.2021.761276