Übersicht Publikationen

2022


Kaurin A, In-Albon T, Asbrand J, Calvano C, Christiansen H, Gutzweiler R et al.. Separation and not residency permit restores function in resignation syndrome: a retrospective cohort study 2022.

Zemp M. Warum Lernen Beziehung voraussetzt. Die Bedeutung der Bindung für das menschliche Lernverhalten und ihre Implikationen für die Lerntherapie. in Kraft U, Stauffer C, Indlekofer B, Hrsg., Lerntherapie - Geschichte, Theorie und Praxis: Ein Lesebuch. 1 Aufl. Bern: hep. 2022. S. 45-58

Johnson MD, Lavner JA, Mund M, Zemp M, Stanley SM, Neyer FJ et al. Within-couple associations between communication and relationship satisfaction over time. Personality and Social Psychology Bulletin. 2022;48(4):534-549. Epub 2021 Mai 24. doi: 10.1177/01461672211016920

2021


Braus N, von Oepen R, Immel N, Wichmann J, Frankman C, Messner EM et al. The differential efficacy of systemic therapy: a protocol for a systematic review and meta-analysis. Systematic Reviews. 2021 Nov 19. doi: 10.21203/rs.3.rs-1074984/v1

Meier T, Milek A, Mehl MR, Nussbeck FW, Neysari M, Bodenmann G et al. I blame you, I hear you: Couples’ pronoun use in conflict and dyadic coping. Journal of Social and Personal Relationships. 2021 Nov;38(11):3265-3287. doi: 10.1177/02654075211029721